torsdag den 23. juni 2011

CUPCAKES - CHOKOLADE & KOKOSNØD

Igennem årene har jeg forsøgt mig med et væld af opskrifter på Cupcakes, men netop denne udgave med en kombination af god cacao, kaffe og kokosnøddeflager er én af mine favoritter. Jeg anvender så vidt muligt økologiske produkter i min madlavning, men det er selvfølge op til den enkelte.

Dej til 12 cupcakes
3 æg
2 dl. sukker
1 tsk. vanillesukker
50 g smeltet smør
1 dl. kokosmælk
2 spsk. stærk kaffe (evt. brygget på Nescafé)
3 1/2 dl. hvedemel
2 tsk. bagepulver
1 dl. kakao
1 dl. kokosmel

Chokolade frosting
300 g flormelis
100 g blødt smør
40 g cacao
3 spsk. kokosmælk

Pynt
Ristede kokosflager

Sæt ovnen på 175 grader.
Pisk æg, sukker og vanille hvidt og luftigt og tilsæt denne dej smeltet smør, kaffe og kokosmælk.
Rør kokosmel i.
Bland hvedemel, bagepulver og cacao og vend det forsigtigt i dejen.
Fyld dejen 2/3 op i muffins- og papirformene.
Bages midt i ovnen i ca. 15 min.
Afkøles.

Pisk flormelis og cacao.
Tilsæt det bløde smør i små tern og tilsæt kokosmælken.
Pisk til frostingen er let og luftig.

Læg frosting på de afkølede cupcakes med en bred kniv, dejskraber eller lign. og pynt med de ristede kokosflager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar